Hafta sonumuz…

Naz’ın hafta içi yarım gün okula gitmesi nedeniyle, piyano, İngilizce, koro kursları hafta içi sabah veya akşam bitiyor. Hafta sonlarımız uzun süredir bu yüzden boş. Yine de her hafta sonu doğum günü, ev alışverişi, doğa yürüyüşü, piknik, arkadaşlarla buluşmayla koşturma içinde geçiyordu.

Bu hafta sonuna hiçbir program yapmadım. Arabayı da kesinlikle kullanmayacağım diye kendime söz verdim. Diğer her şeyi akışına bırakalım dedim ve dingin, huzurlu şahane bir hafta sonu geçirdik.  Cumartesi sabahtan evde yayıldık, sonra programsız şehir içine yürüyüşe çıktık. O an aklımıza ne gelirse, nereye gitsek, ne yapsak derken kendimizi sevdiğimiz dostlarımızın mekanı kitap kurdu sahafta bulduk. 4 saate yakın oradaydık sanırım. Arkadaşların çocukları da vardı. Çocuklar sokakta oynadılar. Arkadaşım onlara kitap okudu. Müthiş bir keyifle dinlediler. Ben kitap dergi aldım, bulduğum yere çömdüm, okudum. Sahafa gelen gidenlerle sohbet ettik, yedik içtik. Dünyaya benzer baktığımız insanlarla beş dakikalık sohbet bile umudumuzu yeniliyor, içimizi ferahlatıyor.

Yine yürüyerek, etrafı izleye izleye bol sohbetle eve gittik. Pazar günü de sakin yayılmacanın ardından açık havaya çıktık. Bol yürüyüş, yine dostlarla yolda karşılaşmalar, ayak üstü sohbetler, çiçekler, çiseleyen yağmur, tırmanılan ağaçlar. Günümüz, sakin ve yavaş bitti.

Cumartesi pazar evde yayılmaca dedim ama tam yayılmaca da sayılmaz. Naz’la birlikte neler yaptık neler evde? Tübitak’ın etkileyici kimya deneyleri kitabındaki ev dondurmasını yaptık. Tuzun buzu 0 derecenin altına düşürdüğünü ve buzluğa atmadan nasıl dondurma yapılacağını deneyimledik. Sonra da dondurmayı afiyetle yedik. Ekşi mayayla kefirli, yulaflı ekmeğimizi yaptık. Trabzon tereyağına bandıra bandıra yedik 🙂 Yoğurt, kefir mayaladık, bol taze sarımsak ayıklayıp zeytinyağıyla gelecek günler için hazır ettik. Dolma yaptık, dolaba attık. Hepsi bize terapi gibi geldi. Hele mayalama işlerine bayılıyorum, en çok da ekşi mayalı ekmek pişerken fırından gelen kokular ömrüme ömür ekliyor 🙂

Sonuçta bu hafta sonu, bol yürüyüşlü, bol yemeli, içmeli, okumalı, şahane geçti. Çocuğum dayı ve anneanneyi de görmezse olmazdı tabii…

iyi haftalar olsun 🙂

 

7 thoughts on “Hafta sonumuz…”

    1. Evet gerçekten çok huzurluydu. Sakin bir hafta sonu geçirmek için çaba harcamak lazım, bu haftadan çıkardığım ders buydu 🙂 darısı herkesin başına 🙂 Biz de çok öperiz….

Bir Cevap Yazın

